Gazi ŞAHİN | Elmadağ Belediye Başkanı Gazi ŞAHİN
Elmadağ Belediye Başkanı

 Başkanın Mesajı...
 Başkana Mesaj...

Bir Zamanlar Elmadağ

Belediye Hesap Numaraları
Halk Bankası IBAN
TR 3800 0120 0126 1000 0700 0002

Posta Çeki Hesabı 226523

İhale İlanları

Etkinlik Takvimi

«Ağustos 2017»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Etkinliklerimizi günlere göre inceleyebilirsiniz

Anket

Elmadağ Kentsel Dönüşüm Alanı İsmi Sizce Hangisi Olmalıdır?



Görüşleriniz bizim için önemlidir, lütfen anketimize sizde katılın
ELMADAG
Hava Durumu Elmadağ
Ana Sayfa » Duyurular
Etik Haftası
Duyurular             
BAHÇELİEVLER MAH. 196/1,2,3 PARSELLERE AİT İMAR PLANI DEĞİŞİKLİĞİ Detay
İSMETPAŞA MAHALLESİ TRAFO ALANI Detay
TRAFO İLANI Detay
İSMETPAŞA 213 ADA 23 ve 29 PARSELLERİN ASKI İLANI Detay
KEMALPAŞA MAH. 199 ADA 82 PARSEL ASKI İLANI Detay
Kurtuluş Mah. 96151 No'lu İmar Uygulaması (Parselasyon) Askı İlanı Detay
GÖZETİM ve MUAYENE İŞLERİ Detay
GÜMÜŞPALA MAH. 121 NO'LU ADA İMAR UYGULAMASI (PARSELASYON)ASKI İLANI Detay
YENİPINAR MAH. 245 ADA 18 VE 21 PARSEL İMAR PLAN DEĞİŞİKLİĞİ Detay
2017 Yılı Hedeflerimiz Detay
AVRUPA GİRİŞİMCİLİĞİ TEŞVİK ÖDÜLLERİ Detay
258 ADA 17 PARSELE AİT ASKI İLANI Detay
Yenidoğan Mahallesi (1.Etap) Tahliye ve Yıkım İşleri Detay
96147 NO'LU İMAR UYGULAMASI ASKI İLANI Detay
96144 NO'LU İMAR UYGULAMASI ASKI İLANI Detay
ELMADAĞ BELEDİYESİ KARLA MÜCADELE EKİBİ Detay
TECH ANKARA PROJE PAZARI Detay
BASIN AÇIKLAMASI Detay
IPARD II. PROĞRAMI Detay
Elmadağ ASKİ Telefon Numara Değişikliği Duyurusu - 0312 616 2193 Detay
ELMADAĞ'DA HIZLI TREN ÇALIŞMALARI BAŞLIYOR Detay
SAMSUN YOLU GENİŞLETME ÇALIŞMALARI BAŞLIYOR Detay
İSTASYON VE ÜÇEVLER MAHALLESİ KÖPRÜ YAPIMI Detay
İSMETPAŞA,GÜMÜŞPALA,TATLICA,YENİCE MAHALLESİ DOĞALGAZ DUYURUSU Detay
KURTULUŞ,LALABEL,YENİPINAR VE İSMETPAŞA DOĞALGAZ BAŞVURULARI Detay
Tatlıca Rekreasyon Alanı Detay
LED Ekran Tarifesi Detay
ELMADAĞ OKUYOR PROJESİ Detay
AŞURE PROGRAMI Detay
EVDE SAĞLIK HİZMETİ BAŞLADI Detay
Ankara - Kırıkkale - Delice otoyolu projesi hakkında bilgilendirme toplantısı Detay
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) Detay
Karacahasan Kalker Ocağı ÇED Raporu İptal Edilmiştir Detay
İmar Planı Değişikliği Askı İlanı Detay
Kentsel Dönüşüm Kamulaştırma Öncesi Bilgilendirme Toplantısı Detay
Suriyelilere Yardım Detay
Çanakkale 100.Yıl Gezici Müzesi Detay
Asfalt ve Yol Katılım Payları Ücret Ödemesi Detay
Avrupa Birliği Kırsal Yatırım Teşfikleri Detay
Kurtuluş Mh. 312 Ada Parselasyon Planı Detay
Tezhip Sanatı Kursu Detay
Kentsel Dönüşüm Görüşmeleri Başlıyor Detay
ASANSÖR YILLIK MUAYENELERİ Detay
İşyerleri Kiiralama İhalesi Detay
Seğmenler Çarşısı Açılıyor Detay
Çanakkale Destanı Tiyatro Oyunu Detay
Dünya Engelliler Günü Detay
YENİCE, YENİPINAR, YENİDOĞAN MAHALLELERİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ Detay
Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği Eğitimi Detay
Yeni Elmadağ Devlet Hastanesi Detay
ELMADAĞ TOKİ İLKOKULU Detay
Kan Bağışı Detay
Ramazan Turnuvası Çeyrek Final Eşleşmeleri Detay
Ramazan Turnuvası Maç Sonuçları Detay
113 ada Askı İlanı Detay
162 ada Askı İlanı Detay
155 ada Askı İlanı Detay
Elmadağ 2. Eğitim, Bilim, Kültür Şenlikleri Bayram Aracı ve Tirit Festivali Detay
Kentsel Dönüşüm Detay
ESNAF DUYURUSU Detay
Hıdrellez Şenlikleri ve Anneler Günü Programı Detay
Tapularınızı Alabilirsiniz.. Detay
Köy Enstitülerinin 73. yılında "Hasanoğlan Onurumuzdur" Şenliği Detay
Hasanoğlan 96101 Nolu Parselasyon Planı Detay
TOKİ Satışları Detay
Hasanoğlan Bahçelievler Sanayi Askı İlanı Detay
Hafriyat Toprağı Katı Atık Yönetimi Detay
Gönüllü Katılımı Detay
TOKİ Okul Alanı İmar Uygulaması Detay
THM YETİŞKİNLER KOROSU ÇALIŞMALARINA BAŞLADI Detay
Şehitlik Mah. Çeşme Tescili Detay
1352 Ada 2 Parsel İmar Planı Değişikliği Detay
Merkez İmar Uygulaması Detay
MKE İşçi ALımı Detay
FESTİVAL Detay
Başkan Şahin TRT Anadolu'da Detay
RAMAZAN ETKİNLİKLERİ Detay
EBRU KURSU Detay
ELMADAĞ TANITIM KİTABI Detay
FESTİVAL DUYURU İLANI Detay
Halk Müziği Konseri Detay
Yaz Spor Okulları Detay
Eğitim, Bilim, Kültür Şenlikleri Detay
Etik Haftası Detay
Hıdrellez Şenlikleri Detay
Kutlu Doğum Haftası Detay
Kutlu doğum Haftası Etkinlik programı Detay
23 Nisan Futbol Turnuvası Detay
Kurum Personeli Arası Masa Tenisi Turnuvası Detay
ÜCRETSİZ Step-Aerobik Kursu Detay

Etik veya en yalın tanımıyla töre bilimi. Etik terimi Yunanca ethos yâni "töre" sözcüğünden türemiştir. Aksiyoloji dalı olan etik, felsefenin dört ana dalından biridir. Yanlışı doğrudan ayırabilmek amacıyla ahlâk kavramının doğasını anlamaya çalışır. Etiğin batı geleneği zaman zaman ahlâk felsefesi olarak da anılmıştır. Türkçe ahlâk bilimi olarak da anıldığı olmuştur. Ayrıca Türkçe'de etik sözcüğü ahlâk sözcüğüyle eş anlamlı olarak da kullanılır. Halkın kendi kendine oluşturduğu hiçbir yazılı metine dayanmayan kanunlara Etik Kanunları denir. İnsan davranışının etiksel temelleri her sosyal bilime yansır: antropolojide bir kültürün bir diğeriyle ilişkilendirilmesinde yer alan karmaşıklıklar yüzünden, ekonomide kıt kaynakların paylaştırılmasını içerdiği için, politika biliminde (siyaset bilimi) gücün tahsisindeki rolü nedeniyle, sosyolojide grupların dinamiklerinin köklerindeki yeri itibariyle, hukukta etik yapıların ilke ve kanunsallaştırılması nedeniyle, kriminolojide etik davranışı öven etik olmayan davranışı kötüleyen hali ve psikolojide de etik olmayan davranışı tanımlayış, anlayış ve tedavi edici rolüyle mevcuttur.

Etik sosyal bilimler dışında kalan çeşitli bilim dallarına da yayılmıştır. Örneğin biyolojide biyoetik adıyla, ekolojide ise çevresel etik adıyla önemli bir yer teşkil eder.

Analitik felsefede, etik geleneksel olarak üç ana alana ayrılır: Meta-etik, normatif etik ve uygulamalı etik.

  Tarihsel gelişimi ve farklı etik anlayışları

Her ne kadar etik anlayışının tam olarak ne zaman başladığı bilinmese de, Dünya'nın farklı yerlerinde birçok farklı toplulukta çok eski çağlardan beri etik anlayışının var olduğu bilinmektedir. Dinler târihi, felsefe târihiyle antropolojik ve arkeolojik bulgular bunu kanıtlar nitelikte ilgiye dayalıydı. Sokrates'in etik düşüncesi bilgiye dayalı etik düşüncelerinin ilk örneklerindendir.

Platon, etik sorunlarını devlet ve toplum kavramlarıyla birlikte ele almıştır; bireysel etikten ziyade toplumsal etik üzerine yoğunlaşmıştır. Platon'un etik anlayışı da çoğu Yunan filozofu gibi soylulara, köle olmayan özgür yurttaşlara yöneliktir. Ona göre toplumun çoğunu oluşturan kitle ahlâklı olma, erdem edinme gibi yeteneklerden yoksundu. Bu nedenle bu toplumsal etikte sınıflar arasında bir ahlâksal bağ olduğu söylenemez.

Aristoteles'in etik anlayışı da yine yoğun toplumsal unsurlar barındırmış, dönemin târihsel ve toplumsal gelişmelerinden de büyük oranda etkilenmiştir. Aristoteles'in etik anlayışındaki en önemli noktalardan biri onun zoon politikon kavramıdır. Zoon politikan özgür insandır, toplumsal (sosyal) insandır. Bu, "insan" varlığının toplumsal oluşunun kabulü açısından ilk adımdı. Aslında Aristoteles de kölelerin diğer vatandaşlarla bir tutulamayacağı fikrindeydi, köleler birer cansız nesneden farksızdılar ona göre de; yine de teorik zoon politikon tanımı etiğin tarihsel gelişimi açısından önemlidir. Özünde erdem sahibi olabilme yetisine sahip insan, vasat olursa ideal etik seviyeye ulaşır. İki uç kötü davranışın ortası, vasatı, erdemdir. Örneğin kendini çok küçük görmeyle kendini çok büyük görme arasındaki orta nokta, erdemli olan durumdur.

Etik konusundaki fikirleriyle daha farklı bir anlayış ortaya çıkaran ve adından çok söz ettiren bir başka Antik Çağ filozofu da Epiküros'tur. Epiküros'un ateist etik anlayışında, insanlığın amacı hazza ulaşmaktır. Her ne kadar genelde farklı zannedilse de Epiküros'un haz kavramı bedensel hazdan öte acının yokluğudur. Mutluluk kişinin acı, ıstırap, sefalet ve elemden kurtulmuş olduğu durumdur. Acıdan kurtulmak için önerilen hayat tarzı ise sosyal yaşamdan uzak, münzevi ve sade bir hayat tarzıdır. Epiküros'un düşüncesinde insan sosyal bir varlık değildir, sosyal bağları onun doğasından gelen doğal oluşumlar değildir.

Antik Çağ'dan sonra Hristiyanlığın Batı'daki yükselişiyle kaynağı ebedi ve ilâhî olan bir etik anlayışı yükselişe geçmiştir. Bu dönemdeki en önemli etik anlayışlarından biri Aquinolu Thomas'ın etik anlayışıdır. Bu anlayışta Skolastik felsefenin etik anlayışıyla Hıristiyan ahlâk ve erdem görüşleri bir araya gelir. Akılcı bir etik anlayışı olan bu anlayışta irade konusu da irdelenir. Akla dayanan özgür bir irade fikri mevcuttur, aklî olumlu davranışlar mümkündür, kişi iyiyi seçerek mutluluğa erişme şansına sahiptir, fakat son noktada gerçek ve nihai mutluluğa ancak Tanrı'nın istemesiyle kavuşulabilir. Bundan sonra uzun bir süre etik sadece Tanrı kaynaklı görüşlere yer vermiştir.

15. yüzyıldan başlayarak bu Tanrı ve din merkezli etik anlayışından kaymalar görülmeye başlar. Örneğin Campanella'nın ütopik eseri Güneş Ülkesi dinî etikten öte etikle günlük bireysel ve sosyal davranışlar arasındaki bağlar vurgulanır. Giordano Bruno dogmatik din etiğine karşı çıkan isimlerdendir. Daha sonraki dönemlerde birçok yazar ve düşünürün eserlerinde din ve dogmadan soyutlanmış, kaynağı zaman zaman halâ ilâhî olsa da, pratikte ilâhiyattan uzaklaşmış, akla dayanan etik anlayışı tekrar yükselişe geçmiştir. Montaigne ve Charron'un çalışmalarında bunun izleri bulunabilir.

Bu dönemin sonlarında felsefî açıdan yerini genişleten İngiliz ampirik düşüncesi etik anlayışlarını da etkiler. Thomas Hobbes geleneksel etik görüşlerine aykırı, materyalist felsefesiyle uyumlu bir etik anlayışına sahiptir. Bireyin öncelikli hedefi kendi varlığını korumak ve sürdürmektir, bencillik insanın doğasında vardır, bu bireysel bencilliğin toplumun çıkarlarıyla örtüşmesi olumlu sonuçlar doğurur bu sebeple bireysel bencillikle toplumun çıkarının örtüştüğü noktalar erdemlerdir. Bireyin bencil yönelimiyle toplumun çıkarının örtüşmediği ve hatta toplumun çıkarının zarar gördüğü davranışlarsa kötü davranışlardır.

Doğu felsefelerindeki erdem ve ahlâk anlayışına benzer unsurlar taşıyan bir etik anlayışı da ünlü filozof Spinoza tarafından ortaya atılmıştır. Bu anlayışta kişi doğal durumunda tutkularının esiridir, aklının yardımıyla bu esaretten kurtulabilir. Bu sebeple aklî davranmakla ahlâkî davranmak aslında aynıdır. Bilgi vurgusu taşıyan bir etik fikrine sahip olmuş bir başka ünlü filozof John Locke'dir. Ampirik felsefesinden hareketle ahlâkî olguların da deneyimlerin ürünü olduğunu ortaya koymuştur.

Bir diğer ünlü filozof Kant ise etiği davranış, eylem ve tutkuların bulunduğu düzlemde değil fenomenlerin ötesindeki düzlemde tanımlar. Kant'ın etik üzerine tanınmış eserleri bulunur; Pratik Aklın Eleştirisi ve Töreler Metafiziği gibi. Alman filozof Feuerbach ise materyalist bir etik anlayışı ortaya koyar. Hümanist vurgular da taşıyan bu anlayışta birey yaşayışı ve ilerlemesi için diğer birey(ler)le ilişkiye girmek zorundadır ve bu (sosyal) ilişkiyle ahlâk oluşur. Sosyal ilişkilerin olduğu her durumda ahlâk da olur. Feuerbach'ın felsefî bencillik tanımı bu etik düşünceye farklı bir açı da katar; bireyin mutluluğu için çabalamasını bencillik olarak kabul etmez ve bireyle genelin çıkarlarının uyumunu garanti edecek genel bir sevgiyi tanımlar.

Alman filozof Schopenhauer ise çok daha karamsar bir etik görüşünü benimsemiştir. Varolmanın, yaşamanın acıdan ibaret olduğunu savunur; insan istemlerinin esiridir. Bu etik görüşü çeşitli Doğu felsefelerine ve etik görüşlerine büyük benzerlik taşır. Bu etik anlayışından çok daha farklı ve genel düşünceye karşı devrim niteliği taşıyan etik anlayışı ise ünlü Alman filozof Nietzsche'nin etik anlayışıdır. Felsefesindeki güç kavramı üzerin inşa ettiği etik anlayışında, çoğu etik anlayışında erdem olarak nitelenen birçok davranış güçsüz ve dolayısıyla da olumsuz olarak nitelendirilmiştir. Nietzsche'nin üstün insanı birçok etik anlayışta ahlâkî olarak tanımlanabilecek şekilde değildir. Nietzsche'nin ortaya koyduğu ahlâk ve erdem, geleneksel ahlâkî standartların, iyiyle kötünün ötesindedir. İyi bireyin gücüne güç katan şey, kötü ise onu güçsüz kılan şeydir. Kısacası Nietzsche'nin etik anlayışı ortaya attığı güç kavramı temellidir.

 Uygulamalı etik [değiştir]Uygulamalı etiğin bir şekli, normatif etik teorilerinin belirli (spesifik) tartışmalı meselelere uygulanmasıdır. Bu durumlarda, etikçi savunulabilir bir teorik yapı benimser ve sonra teoriyi uygulayarak normatif tavsiyeler türetir.

Fakat, çoğu kişiler ve durumlar, özellikle de geleneksel dindarlar ve hukukçular, bu yaklaşımı ya kabul edilmiş dînî doktrine karşı bulur ya da var olan yasa ve mahkeme kararlarına uymadığı için uygulanamaz ve pratikten yoksun bulurlar. Bunun dışında uygulamalı etikte kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlar da vardır. Bu yöntem ve yaklaşımlara safsatalar (veya safsatacılık) örnek olarak verilebilir.

Her ne kadar uygulamaları etikte incelenen soruların çoğu kamu politikasını içerse ve doğrudan kamusallaşmış uygulama ve olaylara dâir olsa da, uygulamalı etik başlığı altında farklı sorularda incelenebilir. Örnek vermek gerekirse: "Yalan söylemek her zaman yanlış mıdır? Eğer değilse, hangi zamanlarda izin verilebilirdir (caiz)?" Bu tip etik hükümleri oluşturmak her türlü normdan önceliklidir.

Uygulamalı etiğin farklı uzmanlıklardaki etik sorunları inceleyen bazı alt dalları (disiplin) mevcuttur, örneğin: iş etiği, tıbbi etik, mühendislik etiği ve yasal etik gibi. Her alt bu uzmanlıkların etik kuralları içerisinde ortaya çıkan yaygın meseleleri karakterize eder ve bunların kamuya olan sorumluluklarını tanımlar.

Kürtaj, yasal ve ahlâkî meseleler
Hayvan hakları
Biyoetik
İş etiği
Kriminal adalet
Çevresel etik
Feminizm
Eşcinsel hakları
İnsan hakları
Gazetecilik etiği
Tıbbi etik
Faydacı etik
Faydacı biyoetik
 Dinî etik [değiştir]Konu hakkında daha fazla bilgi için: Dinde etik.
Dinî etik, gerek uygulamalı etik gerekse (genel) geleneksel dinî etik başlığı altında incelenebilen bir etik perspektifi ve anlayışıdır. Bu tutumda, etiğin temelleri dinîdir. Dinlerdeki ahlâk kavramının çeşitliliği ve dinlerin çeşitliliği yüzünden, dinî etik kavramı da ayrıntılar açısından farklılık ve çeşitlilik gösterir.

 Erdemler etiği [değiştir]Erdemler etiği insanın nasıl birisi olması gerektiğini söylemeye çalışır. Erdemler etiği ilk olarak Eski Yunan'da ortaya çıkmıştır. Plato'nun Symposium'unda insanların sahip olması gereken dört erdem olarak Basiret, Adalet, Cesaret ve İtidal gösterilmiştir. Aristo erdemleri ahlâkî ve aklî olarak ikiye ayırmıştır. Dokuz aklî erdemin en üstünde sophia yani teorik hikmet ve phronesis yani pratik hikmet gelmektedir. Aristo da ahlâkî erdemler olarak basiret, adalet, cesaret ve itidali verir. Aristo'ya göre her ahlâkî erdem her iki uçtaki kusurun ortalamasıdır. Örneğin cesaret erdemi, korkaklık ve deli cesareti gibi kusurların ortasında yer alır.