a) Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Hibe fonları kapsamındaki kurum ve kuruluşlar ile ilişkileri koordine etmek, hibe fonlarını takip etmek, proje hazırlamak ve proje çalışmalarını ilgili birimlerle yürütmek.
c) Tüm kamu kurumları ile ortak proje çalışmaları yürütmek.
d) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
e) Kurum ve ilçeye yönelik tasarım ve yenilikçi kentsel projeler üretmek.
f) Belediyede kurulduğu takdirde Araştırma Geliştirme Kurulu’nun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
g) Yerel yönetimler alanında faaliyet gösteren uluslararası kuruluşların çalışmalarına aktif bir şekilde katılarak, bu kuruluşlarla ortak faaliyetler planlamak, projeler hazırlamak ve yürütmek.
h) Kurumsal öncelikler ve ilçe ihtiyaçları doğrultusunda kent yaşamına yönelik ve kurumun görev alanıyla ilgili her türlü araştırma ve geliştirme çalışmalarını yürütmek ve üretimini yapmak.
i) Kendi görev alanı ile ilgili bilgi günü, seminer, eğitim faaliyeti, konferans gibi yerel ve veya ulusal ölçekli etkinlikler düzenlemek.
k) Ekonomik ve toplumsal fayda sağlayacak, vatandaş refahını ve yaşam kalitesini arttırmaya yönelik yeni fikirler, yöntemler, plan-proje ve ürünlerin araştırmasını yapmak, hazırlamak ve proje öneri dosyası haline getirip, ilgili birimlere üst yazı ile iletmek ve uygulama sürecini ilerletmek.
l) Müdürlük görev alanında yürütülen hizmet ve uygulamaların verimliliğini arttıracak analiz ve tespitleri gerçekleştirmek, kentsel mekanda yapılacak planlama, projelendirme ve uygulamalarda tasarım, etkinlik, verimlilik, çeşitlilik uygulamalarını hayata geçirecek yöntemleri araştırmak ve ilgili birimler ile beraber uygulamak.
m) Ar-Ge ve girişimcilik alanında, farkındalık projeleri, yarışmaları, etkinlikleri, seminerleri, eğitimleri, panel ve toplantıları takip etmek ve benzer uygulamalara, fuarlara katılım sağlamak.
n) AB, Kalkınma Ajansları ve diğer fon ve kuruluşların yayınlamış olduğu hibe programlarını takip ederek, Başkanlıkça onaylanan girişimlerde kurumu temsil etmek ve gerekli katkıyı sağlamak.
o) İç kontrol eylem planının hazırlanması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmaları koordine etmek; üst yönetimin iç kontrol eylem planının uygulanmasına yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli çalışmaları yapmak.
Hatice- Zeki AŞKIN çiftinin çocukları olarak 1981 yılında Elmadağ'da doğdu. İlkokul, ortaokul, lise öğrenimini Elmadağ'da tamamladı. 1998-2002 yılları arasında üniversite öğrenimini Niğde Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladı. 2003 yılında vatani görevini Manisa'da yerine getirdi. 2003-2018 yılları arasında Baştaş Çimento Fabrikasında çalıştı.
2009-2014 yılları arasında Elmadağ Belediyesi Meclis Üyesi olarak görev yaptı. 2014 yılında Cumhuriyet Halk Partisi İlçe Başkanı seçildi. Belediye başkan adayı olması ile 2018 Kasım ayında İlçe Başkanlığı görevini bıraktı. Gerek Belediye Meclis üyeliği gerekse İlçe Başkanlığı döneminde Elmadağ ilçesinin menfaatlerinin gözeterek hizmet etti.
2019-2024 yılları arasında Elmadağ Belediye Başkanlığı görevi yaptı ve 31 Mart 2024 tarihinde yapılan Yerel Seçimlerde 2. kez Elmadağ Belediye Başkanı seçilmiştir. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
31.03.2019 tarihinde yapılan Yerel Seçimler sonrasında, Atatürk ilkelerine ve Cumhuriyet değerlerine bağlılığın en zor koşullarda dahi ortaya koymaktan çekinmeyen Elmadağlı Hemşehrilerimiz oyları ile Elmadağ Belediye Başkanı olarak seçilmiş bulunmaktayım. Hemşehrilerimizin takdiri doğrultusunda 31.03.2024 tarihinde tekrardan Elmadağ Belediye Başkanı olma gururunu yaşadım.
Yaşamakta olduğumuz ekonomik ve sosyal kriz ortamının sizleri ve ailelerinizi derinden etkileyen olumsuz etkilerine karşın, Elmadağlı Hemşehrilerimize vermekte olduğumuz hizmetleri en üst düzeyde gerçekleştirme gayretinde olmayı borç bilmekteyim.
Önümüzdeki beş yıllık çalışma dönemimizde Elmadağ Belediyesini, sadece Ankara'da değil tüm Türkiye'de ve Dünyada örnek olacak bir hizmet seviyesine getirmek, bizleri her koşulda destekleyen Elmadağlı Hemşehrilerimize borcumuzdur.
Bu borcumuzu ödeyebilmemiz, dürüstlük ve eşitlik ilkelerine bağlılıktan bir an bile geri durmaksızın güler yüzle belediye hizmetlerini yaygınlaştırma ve tüm Elmadağlılar için erişilebilir kılmak hedefimize ulaşabilmemiz, geçmişte olduğu gibi bu günde de ancak hep birlikte ve fedakârca çalışmamızla mümkün olabilecektir.
Göreve başladığım bu günde, başarı, huzur ve mutluluk dolu bir beş yılı birlikte yaşayacağımız inancıyla en içten duygularımla selamlıyorum.