Mali Hizmetler Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.
a) Kuruluşu: Mali Hizmetler Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.
b) Görevleri:
1- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
2-Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
3-Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri ve yönetim dönemi hesabını hazırlamak,
4-Bütçe kesin hesabı ile yönetim dönemi hesabını Sayıştay Başkanlığına göndermek,
5-Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak; sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,
6-İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacakların takip ve tahsilat işlemlerini yürütmek,
7-Belediye giderlerinin hak sahiplerine ödemesini yapmak,
8-Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi işlemlerini yapmak,
9-Tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini yapmak,
10-İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
11-İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek,
12-Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
13-Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
14-İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
15-Muhasebe hizmetlerini yürütmek.
16-Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarının düzenli olarak tutulması, takip ve kontrolünün sağlanması, kullanış şekillerinin tespit edilerek önerilerde bulunulması ve değerlendirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
17-Hizmet binaları, lojman, iş hanları, dükkan ve iş yeri gibi belediye mülkleri satın alınmasını sağlamak veya kiralamak,
18-Belediyeye ait taşınmaz malların vergi ve sigorta işlerini yürütmek, taşınmaz malların satış, trampa, kira, ecri misil ve tahliyesine ilişkin işlemleri yürütmek,
19–2886 sayılı yasa hükümlerine göre müstakil parsellerin satış işlemlerini hazırlamak.
20-Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle mali hizmetler birimine veya muhasebe yetkilisine verilen diğer görevleri yapmak,
c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
Hatice- Zeki AŞKIN çiftinin çocukları olarak 1981 yılında Elmadağ'da doğdu. İlkokul, ortaokul, lise öğrenimini Elmadağ'da tamamladı. 1998-2002 yılları arasında üniversite öğrenimini Niğde Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladı. 2003 yılında vatani görevini Manisa'da yerine getirdi. 2003-2018 yılları arasında Baştaş Çimento Fabrikasında çalıştı.
2009-2014 yılları arasında Elmadağ Belediyesi Meclis Üyesi olarak görev yaptı. 2014 yılında Cumhuriyet Halk Partisi İlçe Başkanı seçildi. Belediye başkan adayı olması ile 2018 Kasım ayında İlçe Başkanlığı görevini bıraktı. Gerek Belediye Meclis üyeliği gerekse İlçe Başkanlığı döneminde Elmadağ ilçesinin menfaatlerinin gözeterek hizmet etti.
2019-2024 yılları arasında Elmadağ Belediye Başkanlığı görevi yaptı ve 31 Mart 2024 tarihinde yapılan Yerel Seçimlerde 2. kez Elmadağ Belediye Başkanı seçilmiştir. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
31.03.2019 tarihinde yapılan Yerel Seçimler sonrasında, Atatürk ilkelerine ve Cumhuriyet değerlerine bağlılığın en zor koşullarda dahi ortaya koymaktan çekinmeyen Elmadağlı Hemşehrilerimiz oyları ile Elmadağ Belediye Başkanı olarak seçilmiş bulunmaktayım. Hemşehrilerimizin takdiri doğrultusunda 31.03.2024 tarihinde tekrardan Elmadağ Belediye Başkanı olma gururunu yaşadım.
Yaşamakta olduğumuz ekonomik ve sosyal kriz ortamının sizleri ve ailelerinizi derinden etkileyen olumsuz etkilerine karşın, Elmadağlı Hemşehrilerimize vermekte olduğumuz hizmetleri en üst düzeyde gerçekleştirme gayretinde olmayı borç bilmekteyim.
Önümüzdeki beş yıllık çalışma dönemimizde Elmadağ Belediyesini, sadece Ankara'da değil tüm Türkiye'de ve Dünyada örnek olacak bir hizmet seviyesine getirmek, bizleri her koşulda destekleyen Elmadağlı Hemşehrilerimize borcumuzdur.
Bu borcumuzu ödeyebilmemiz, dürüstlük ve eşitlik ilkelerine bağlılıktan bir an bile geri durmaksızın güler yüzle belediye hizmetlerini yaygınlaştırma ve tüm Elmadağlılar için erişilebilir kılmak hedefimize ulaşabilmemiz, geçmişte olduğu gibi bu günde de ancak hep birlikte ve fedakârca çalışmamızla mümkün olabilecektir.
Göreve başladığım bu günde, başarı, huzur ve mutluluk dolu bir beş yılı birlikte yaşayacağımız inancıyla en içten duygularımla selamlıyorum.