ARAMA

Afet İşler Müdürlüğü

Servet KOÇAŞ
Servet KOÇAŞ

ELMADAĞ BELEDİYE BAŞKANLIĞI

AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

KURULUŞ, GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve kapsam

 

 

MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Afet İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Yasal dayanak

MADDE 2- (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Kuruluş

MADDE 3- (1) Afet İşleri Müdürlüğü; bir müdür ve yeteri kadar üst sorumluya bağlı olarak görev yapan Afet Müdahale Bürosu, Afet İşbirliği ve Planlama Bürosu ile İdari ve Mali İşler Bürosundan oluşur.

 

Tanımlar

MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen;

  1. a) Belediye : Elmadağ Belediyesini,
  2. b) Başkanlık : Elmadağ Belediye Başkanlığını,

c )Müdürlük : Afet İşleri Müdürlüğünü,

ç) Personel : Afet İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personeli ifade eder.

    İKİNCİ BÖLÜM

Görev Yetki ve Sorumluluk

Görevleri

 MADDE 5- (1) Afet İşleri Müdürlüğünün görevleri;

  1. a) Ulusal ve yerel düzeydeki afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak tüm güç ve kaynaklan planlamak, olay bölgesine hızlı ve etkin bir şekilde ulaştırılmasını sağlamak, müdahale hizmetlerini ve bu hizmetlerin koordinasyonundan sorumlu ana ve destek çözüm ortakları ve yerel düzeyde sorumlu birimler ile koordineli bir şekilde bu iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  2. b) Afetlerin önlenmesi, zararların en aza indirilmesi için gerekli önlemlerin alınması, ilgili kurum ve kuruluşlar ile ilgili protokoller dâhilinde kısa ve uzun vadeli planlanan hazırlanmasına yönelik konularda işbirliği yapmak,
  3. c) Halkın afet bilincine kavuşması için bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları (eğitim, seminer, tatbikat, broşür, yayın vb.) yapmak,

ç) Mesleki ve gönüllü kuruluşlar ile afet ve acil durumlar hakkında her alanda işbirliği yapmak,

  1. d) Ankara Valiliği Afet Yönetim Merkezi ve üst makamların vereceği talimatlar doğrultusunda çalışmalar yapmak,
  2. e) Afet ve acil durum bölgesine yardıma gelecek ulusal ve uluslararası gönüllü kurum ve kuruluşlara itfaiye ve sağlık ekiplerine gerekli desteği sağlamak,
  3. f) İl dışında meydana gelen afet ve acil durumlara Belediye Başkanının talimatıyla gönderilen yardım destek ekiplerini; araç, gereç ve malzeme desteği sağlayarak koordine etmek,
  4. g) Afet ve acil durum ile ilgili bilgileri toplamak, ilgili kurumlara aktarmak ve üst makamlara brifing vermek,

ğ) Afet sonrasında gerekli incelemeleri yaparak, yapılabilecek yardım ve iyileştirme çalışmalarına katılmak ile görevli ve yetkilidir.

Müdürün görev yetki ve sorumlulukları

 MADDE 6- (1) Afet İşleri Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkam ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;

  1. a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
  2. b) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip etmek, personelini bilgilendirmek ve eğitmek,
  3. c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapmak,

ç) Personelinin tüm özlük işlemlerinin yürütümünü sağlamak,

  1. d) İlgili Yönetmeliğe uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek; taşınır işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,  
  2. e) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçirilmesi çalışmalarım yürütmek,
  3. f) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlamak,
  4. g) Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlatmak,

ğ) Harcama yetkilisi olarak, 5018 sayılı yasada belirlenen iş ve işlemleri gerçekleştirmek,

                h)İhale yetkilisi olarak, ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,

                ı) Disiplin ve sicil amiri sıfatıyla ilgili Yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek,

  1. i) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.

Üst sorumlunun görev yetki ve sorumlulukları

MADDE 7- (1) Üst Sorumlu;

  1. a) Kendisine bağlanan büroların iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile Müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
  2. b) Müdürün görevlerine yardımcı olmak üzere görevli ve yetkilidir.
  3. c) Müdüre karşı sorumludur.

Büro sorumlusunun görev yetki ve sorumlulukları

 MADDE 8- (1) Büro Sorumlusu;

  1. a) Kendisine bağlanan büronun iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile bağlı olduğu üst sorumlu ve müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak ile görevli ve yetkilidir.
  2. b) Büroya ait iş ve işlemlerden Üst Sorumlu ve Müdüre karşı sorumludur.

Afet işbirliği ve planlama bürosu

 MADDE 9- (1) Afet İşbirliği ve Planlama Bürosu;

  1. a) Afet öncesi, afet anı ve sonrasında ilgili kuramlarla koordinasyon içerisinde, gelen talimatlar dâhilinde çalışmalar yürütmek,
  2. b) Afet anında hazırlıklı olabilmek adına ilgili eylem planı çalışmalarını işbirliği yapılabilecek kuramlarla iletişim halinde yürütmek,
  3. c) Afet konusunda Belediyemizin ihtiyaç duyabileceği planlama çalışmalarım gerçekleştirmek ve koordine etmek, bu anlamda ilgili müdürlüklerle iletişim ve koordinasyonu sağlamak,

ç) Afet konusunda halkın bilinçlendirilmesine ve bilgilendirilmesine yönelik gerekli çalışmaları (eğitim, seminer, tatbikat, broşür, yayın vb.) koordine etmek ve yürütmek,

  1. d) Afete hazırlık çalışmalarına ilişkin yurt içi ve yurt dışındaki yeni teknolojiler ve yenilikçi yaklaşımlar konusunda gerekli araştırmaları yapmak, afet anında etkin ve etkili bir şekilde harekete geçmek adına Belediyemizin gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak,
  2. e) Büronun sürdürdüğü faaliyetleri aylık ve yıllık olarak raporlamak,
  3. f) Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek ile görevli ve yetkilidir.

Afet müdahale bürosu

MADDE 10- (1) Afet Müdahale Bürosu;

  1. a) Afet öncesi, afet anı ve sonrasında ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde, gelen talimatlar dâhilinde çalışmalar yürütmek,
  2. b) Belediyemiz bünyesinde kurulacak arama kurtarma ekibinin koordinasyonu, eğitimi, ulaşım, konaklama vb. diğer tüm ihtiyaçlarını temin edecek şekilde çalışmalar yürütmek,
  3. c) Arama kurtarma ekibinin gerekli eğitim ve donanıma sahip olmaları adına alabilecekleri eğitimleri araştırmak, yurt içi ve yurt dışı eğitim olanaklarına dair sorumlu oldukları amirin bilgi edinmesini sağlamak,

ç) Afet anında arama kurtarma ekibi ve ilgili personelin olay yerine intikalini ve müdahalesini sağlamak, bu konu ile ilgili gerekli hazırlığı gerçekleştirmek, d)Arama kurtarma ekibi tarafından ihtiyaç duyulabilecek malzeme ve ekipmanların teminine ve depolanmasına ilişkin çalışmaları yürütmek,

  1. e) Afet anında, olay yerinde ihtiyaç duyulabilecek diğer tüm malzeme ve hizmetlerin temin edilmesine ve depolanmasına ilişkin çalışmaları yürütmek,
  2. f) Büronun sürdürdüğü faaliyetleri aylık ve yıllık olarak raporlamak,

g)Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek ile görevli ve yetkilidir.

İdari ve mali işler bürosu

MADDE 11- (1) İdari ve Mali İşler Bürosu;

  1. a) Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak; dosyalama düzeni ve Müdürlük arşivini oluşturmak,
  2. b) Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve Başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak,
  3. c) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,

ç) Müdürlüğün gider bütçe taslağını, stratejik ve çalışma planlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak,

  1. d) Bir harcama birimi olarak Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek,
  2. e) İhale mevzuatına göre gerekli iş ve işlemleri yapmak,
  3. f) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek,
  4. g) Görev alanına giren ve Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

 

Yürürlük

MADDE 12- (1) Bu Yönetmelik Belediye Meclisince kabul edilip yayımlandıktan sonra yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 13- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Elmadağ Belediye Başkanı yürütür.