ARAMA

Teşkilat Kuruluş Görev Yetki Sorumluluk ve Çalışma Esasları Yönetmeliği

ELMADAĞ BELEDİYESİ

Meclis Kararları

KARAR NO            : 

KARAR TARİHİ...: 

BİRİMİ

Fen İşleri Müdürlüğü

KARAR KONUSU : Elmadağ Belediyesi Birimlerinin “Teşkilat,Kuruluş,Görev,Yetki Sorumluluk ve

Çalışma Esaslarına Dair Yönetmelik “ile ilgili Hukuk Tarifeler ve Esnaf Hizmetleri Komisyonu   raporunun görüşülmesi.

MEC.BAŞK. Adem Barış AŞKIN

ÜYE………......: Cengiz ESER

ÜYE...............: Erman ABAY

ÜYE...............: Hakkı KOÇ

ÜYE...............: Sinan YAĞCI

ÜYE...............: Betül HITAY

ÜYE...............: Mehmet CİN 

ÜYE...............: Ayhan YAĞCI

ÜYE.....: Ramazan Emre OKÇU

ÜYE.....: Seyfullah KAPLAN

ÜYE.....: Serdar AKKUŞ

ÜYE.....: Özhan ÇALI

ÜYE.....: Gazi Ayhan BÜKEN

ÜYE.....: Vahit CANSEVER

ÜYE.....: Mümtaz DEĞER

ÜYE.....: Abdülkadir KUBULAY

     

Belediye Meclisi 5393 sayılı kanunun 20. maddesi gereğince; Belediye Başkanı Adem Barış AŞKIN’in  Başkanlığı altında Belediye Meclisi toplantı salonunda olağan olarak toplandı.

 

GÜNDEM : 41

 

   Belediye Meclisimizin 06.07.2009 Tarih ve 2009/     Sayılı Kararı ile ;Komisyonumuza  havale edilen konu üzerine 07.07.2009 tarihinde Saat 10.00’da Belediye Meclisi Toplantısı Salonunda bir araya gelinmiş ve Elmadağ Belediyesi Hizmet Birimlerinin Teşkilat,Kuruluş,Görev,Yetki,Sorumluluk ve Çalışma Esaslarına Dair Yönetmelik” ve eklerinin onaylanması konusu ile ilgili olarak aşağıdaki karar alınmıştır.

    31 Mayıs 2009 Tarih ve 27244 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelikte;Belediyemiz C-6 Gurubunda yer almış 131 Adet Memur 66 Adet İşçi Kadrosu tahsisi yapılmıştır.

    22.03.2008 Tarih ve 26824 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Büyükşehir Belediyesi Sınırları içerisinde İlçe Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik yapılması Hakkındaki 5747 Sayılı Kanun gereği;Belde Belediyesi konumunda bulunan Hasanoğlan ve Yeşildere Belde Belediyeleri 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinden sonra Tüzel Kişilik sıfatlarını yitirerek ilçemizin mahallesi haline dönüşmüşlerdir.

    Belediyemizin Kurumsal bir yapıya kavuşması için;Toplam Kalite,Yönetim Felsefesi ve Takım ruhu ile çalışmak prensiplerinin tüm Kuruma yayılması hedeflenerek bazı birimler birleştirilmiş,bazıları da 13.07.2005 Gün ve 25874 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile 24.12.2003 Gün ve 25326 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanununda belirtilen isimler ile adlandırılarak yeni oluşuma göre hazırlanan Belediyemiz Hizmet Birimlerinin “Teşkilat,Kuruluş,Görev,Yetki,Sorumluluk ve Çalışma Esaslarına Dair Yönetmelik” ve eklerinin aynen onaylanmasının uygun olacağı bildirilmiştir.

      Konu Belediye Meclisince görüşüldü.Yapılan müzakereler neticesinde ; Elmadağ Belediyesi Birimlerinin “Teşkilat,Kuruluş,Görev,Yetki Sorumluluk ve Çalışma Esaslarına Dair Yönetmelik “ile ilgili Hukuk Tarifeler ve Esnaf Hizmetleri Komisyonu           raporunun  komisyondan geldiği şekilde kabul edilmesine oy birliği ile karar verildi.

 

 

 

ELMADAĞ BELEDİYESİ BİRİMLERİNİN  TEŞKİLAT, KURULUŞ, GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE ÇALIŞMA ESASLARINA DAİR  YÖNETMELİK

I. BÖLÜM

AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR VE TEMEL İLKELER

 

          AMAÇ :

          MADDE 1- Bu Yönetmelik, Elmadağ Belediyesinde faaliyet gösteren birimlerin, kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarını düzenler.

          KAPSAM :

          MADDE 2- Bu yönetmelik, Elmadağ Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren birimlerinin teşkili ile bu birimlerin görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.

          TANIMLAR :

          MADDE 3- Bu yönetmelikte adı geçen;

          BELEDİYE                       : Elmadağ Belediyesini,

          BAŞKANLIK                     : Elmadağ Belediye Başkanlığını,

          BAŞKAN                          : Elmadağ Belediye Başkanını.

           BAŞKAN YARDIMCISI     : Müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını

           MÜDÜRLÜK                     : İlgili Müdürlüğü  ifade eder

TEMEL İLKELER

MADDE  4: Belediye hizmet ve faaliyetlerinde; etkinlik, adalet, hizmette kalite, sorunlara kalıcı ve  yerinden çözüm sağlamak temel ilkedir. Bu kapsamda; Ülkenin rekabet gücünün artırılmasına katkı sağlamak, başkanlık makamına karşı sorumluluk bilincinde olmak, hizmet kalitesini iyileştirmek, bir işi ilk defasında doğru yapma şuurunu yerleştirmek, hizmet maliyetlerini düşürmek ve zamandan tasarruf etmek.  zamanı  doğru kullanmak, vatandaş şikayetlerini azaltmak, hizmet alanların memnuniyetini sağlamak, Belediye imajının yükseltilerek kamuoyunda kuruma olan güven duygusunu geliştirmek, etkin ulaşılabilir bir dokümantasyon sistemi oluşturmak, mevcut kaynakları optimum şekilde kullanmak, çalışanların kuruma bağlılığını arttırmak, yönetime  kullanılabilir ve etkin karar almada destek sağlayıcı nitelikte bilgi sunmak, vatandaş ihtiyaçlarını sürekli gözden geçirmek, etkin bir haberleşme ağını kurmak,  müdürlük hizmetlerini yürütürken kurum içi ve kurum dışı birimlerle gereken irtibatı ve koordinasyonu kurmak, görev  alanına  giren  işlerin yıllık plan ve programlarını  yapmak, sürekli değişim ve gelişime açık olmak, “Toplam Kalite Yönetimi”  felsefesi ve takım ruhuyla çalışma prensiplerini tüm kuruma yaymak hedeflenmektedir.

            TEŞKİLATLANMA

        MADDE 5: Müdürlüklerin teşkilatlanma yapısı;  Bakanlar Kurulunca 29.11.2006 tarihinde 2006/9809  karar sayısı ile   kararlaştırılan ve 22.04.2006 tarih  ve 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar”a uygun olarak Başkan onayı ile oluşturulur.

       

2. BÖLÜM

BİRİMLER, BİRİMLERİN  KURULUŞ VE GÖREVLERİ

YAZI İŞLERİ  MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 6: Yazı İşleri Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: Yazı İşleri Müdürlüğü,  müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

b) Görevleri: Belediyenin yazı işleri ve kararları ile ilgili fonksiyonunu yürüten bu birim;

1-Başkanlıktan gerek Belediye Meclisine, gerekse Belediye Encümenine gönderilen evrakların  kanun, tüzük yönetmelik,  emir ve kararlar ışığında işlem görmesini sağlamak,

2-Başkanlıkça Belediye Meclisinde görüşülüp karara bağlanan evrakların süresi içinde ilgili birimlere iletilmesini temin etmek,

3-Belediye Başkanı tarafından belirlenen Belediye Meclisi toplantı gündemlerini Başkanın emirlerine göre hazırlatıp, gündemin zamanında Meclis Üyelerine dağıtılmasını sağlamak,

4-Belediye birimlerinin Resmi Gazete ve Basın İlan Kurumu aracılığı ile yapılması gereken ilanlarını yaptırmak.

5-Belediye Başkanının ağırlama, kutlama, tören, haberleşme, temsil, yurtiçi ve yurtdışı seyahat giderlerinin gerekli yazışmalarını ve tahakkuk işlemleri yürütmek.

6-Belediye Başkanı, Belediye Başkan Vekili, Belediye Başkan Yardımcıları, Belediye Meclis Üyeleri ve Denetim Komisyonu üyeleri ile Denetim komisyonlarında görevlendirilen uzman kişilere ödenecek, maaş ve diğer özlük hakları ile huzur hakkı ve ödeneklere ilişkin iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak.

7-Başkanlık Makamı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak veya yaptırmak.

c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 7: Zabıta Müdürlüğü doğrudan Belediye Başkanına ya da yetki devredilmesi  durumunda başkan yardımcısına bağlıdır.

Zabıta Müdürlüğü küşat işlemleri ile ilgili doğabilecek sorunlara yerinden çözümünü arar, küşat taleplerinin zamanında değerlendirilmesini ve talep sahibine en kısa sürede cevap verilmesini sağlar.

Zabıta Müdürü piyasada fiyat istikrarı sağlamak ve düzen tesis etmek üzere gerekli çalışmaları yapar.

Zabıta Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: Zabıta Müdürlüğü; Zabıta Küşat ve çevre denetim birimlerinden oluşur.

        

         b) Görevleri:

 

Zabıta İşleri; 

        1- Belediye sınırları içinde beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını korumak amacıyla kanun tüzük ve yönetmeliklerde, açıkça belediye zabıtasınca yerine getirileceği belirtilen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.

2- Belediye karar organları tarafından alınmış ve uygulanması gerekli zabıtayı ilgilendiren kararları, emir ve yasakları uygulamak.

3- Ölçü ve Tartı aletlerinin standart belirtilen ölçülere uygunluğu noktasında muayene ve damgalama işlemlerini ilgili yasaya göre yapmak ve yaptırılmasını sağlamak.

4- Belediye gelirlerini artırmak, gelir kaybını önlemek için belediye vergi ve harçlarını ödemeyen esnaflar ikaz ederek, yasalara uymayanlar hakkında kanuni işlem yaparak Encümene sevk etmek.

5- Hafta tatili ruhsatına tabi olan iş yerlerinin denetimlerinin yapılarak hafta tatili ruhsatı almalarını sağlamak.

6- 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun ve Yönetmelik çerçevesinde, özel ekip oluşturularak satışı yapılan malların etiket ve standartlarına uygun satılmasını sağlamak, İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetinde Belediyemizi temsil etmek.

7- Çeşitli kuruluşlarca talep edilen fiyat tarifeleri ve muhammen bedel araştırma raporları hazırlamak, fiyat ve tarife belirleme kapsamında hazırlanan raporları Belediye Encümenine sunmak.

        8- Gayri sıhhi müesseseler ile umama açık istirahat ve eğlence yerlerini denetlemek.

9- Belediye mücavir alanları içerisinde belde sakinlerini ilgilendiren İktisadi ve Belediye ile ilgili konularda, Belediye’ye yetki veren kanun, kararname, tüzük, yönetmelik ve talimatnameler ile Belediye Meclis ve Encümen kararlarını tatbik etmek bu mevzuat çerçevesinde belde halkının iktisadi ve sosyal yönden kalkınmasını, refah seviyesinin yükselmesi için plan ve programların hazırlanması, yapılan denetimlerde aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi konusunda ilgili birimlerce icra olunacak şekilde raporlar düzenleyerek sunmak ve mevzuata uygun olarak denetlenmesi suretiyle gerektiğinde adli ve idari mercilere intikal ettirmek.

10- Belediye görevleri ile ilgili Başkanlık Makamının talimatları doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapmak bölgenin kalkınmasına ve bayındırlaşmasına dönük olarak projeler hazırlamak, ekonomik hayatın düzenlenmesi ve denetlenmesine esas olacak istatistik çalışmalar yapmak istatistik sonuçlarını gerektiğinde ilan ederek tüketici tercihlerinin halkın lehine oluşmasını sağlamak.

Küşat İşlemleri;

1- 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu 3572 sayılı İş yeri Açma Ruhsatlarına ilişkin Kanunu, 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyetleri Kanunu ve diğer Kanunlar ile Tüzük ve Yönetmeliklere Belediye Meclisi ve Encümeni kararlarına, Başkanlık emirlerine uygun olarak;

        a-  Sıhhi ve Sair İşletmelere ruhsat vermek.

b.     2. ve 3. sınıf Gayri Sıhhi işletmelere ruhsat vermek.

c.  Sıhhi ve Gayri Sıhhi işletmelerin yönetmeliklerde belirlenen esaslara göre sınıf tespitini yapmak, gayri sıhhi müesseseler ile umama açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak

        12- Yasa ve yönetmeliklere aykırı faaliyet gösteren iş yerlerinin ruhsat iptali ve kapatılması hususunda mevcut mevzuat hükümlerine göre gerekli gördüğünde, iş yerini faaliyetten men etmek üzere gerekli çalışmaları yapar.

         13- Mükelleflerden gelen şikayetleri hızlı bir şekilde değerlendirerek, gerekli işlemleri yapar ve sonuçlandırır.

         14- İş yerlerinde çalıştırılanların 3308 sayılı yasa kapsamındaki belgelerinin takibini yapar.        

c)Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

 

 

  İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 8: İdari İşler Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: İşletme Müdürlüğü  Müdürlük bünyesindeki  alt birimlerden oluşur.

b) Görevleri:                     

1- Belediyemize ait binaların bakımı, ısıtma, aydınlatma, havalandırma ve  temizlik işleri ile başkanlık birimlerinin haberleşme hizmetlerini yürütmek  ve teknik müdürlüklerle koordine sağlayarak büroların yerleşim planını yapmak ve buna göre fiziki oluşumu sağlamak, 

2- Belediyemize ait hizmet binalarının güvenliği için bekçi, nöbetçi memur ve nöbetçi şoför hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek.

3- Belediyemize ait hizmet binalarının içerisindeki yerleşim planına göre yer alan çay ocağı, berber hane gibi iş ocakları hizmetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak

4- Hizmet binaları dahilinde yer alan atölyeler, ambar, laboratuarlar vb. yerlerin güvenliği ile yangın ve sabotajlara karşı korunmalarını sağlamak.

5- Belediyemiz Başkanlık binasının ön ve arka kısımlarında yer alan otoparklardaki düzeni sağlamak ve belediyeye, dışarıdan gelen araçların park alanına düzenli bir şekilde yerleştirilmesini sağlamak, giriş ve çıkışlarının kontrolüne ilişkin esasları saptamak ve bunların uygulanmasını sağlamak.

7- Belediyemiz hizmet binalarında kullanmak üzere fuel-oil, kömür ve odun gibi yakıtların zamanında teminini sağlamak.                      

8- Belediye birimlerinin teksir, fotokopi ve ozalit taleplerini karşılamak, ayrıca malzemelerin teminini yapmak.

9- Bayramlarda, devlet büyüklerinin belediyemizi ziyaretleri esnasında başkanlık binasına görevlilerce bayrak, makam forsu çektirmek ve yine görevlilerce süre bitiminde indirmek muhafazasını sağlamak,

10- Belediyemize ait binek araçlarının plaka numaralarına göre şoförlerine zimmet ettirmek, otopark dahilinde kalan araçların giriş ve çıkışlarını düzenli bir şekilde yaptırmak, arıza yapan araçların arızalarının giderilmesini ve bakımlarının yapılmasını sağlamak üzere ilgili müdürlüklerle koordine sağlamak ve kayıt defterlerine işlemek.

11- Hizmet binaları içerisinde hizmetli olarak görev yapan personelin çalışmalarını takip etmek, binalar içine ve civarına yanıcı ve patlayıcı maddelerin girişini ve depolanmasını önlemek.

12- Hizmet binalarının giriş ve çıkışlarını kontrol altına almak, mesai bitiminde tüm birimleri kontrol etmek ve görevliler dışında kimseyi almamak

13- Hizmet binalarında su, elektrik, doğalgaz, kalorifer, telefon, gibi tesisatın,  mevcut makine ve cihazların temizlikleri ile bakım ve onarımlarının yapılması sırasında teknik müdürlüklerle gerekli koordineyi sağlamak ve bu hususta hizmetlilere lüzumlu bilgileri verecek talimatları yayınlamak ve görünür yerlere asılmasını sağlamak.

14- Kiralanacak araçların göreve geliş ve gidişlerini, günlük kilometre kontrollerini, sevk ve idaresini kayıt altına almak ve ücret ödeme evraklarını düzenlemek, araçların sevk ve idaresini Başkanlık Makamı genelgeleri doğrultusunda yaptırmak.

15- Tabldot hizmetlerini düzenli bir şekilde yürütmek.

16- Sivil Savunma hizmetleri ile ilgili olarak; 7126 sayılı Sivil Savunma Kanununun verdiği görev, yetki ve sorumluluk çerçevesinde çalışmalarını sürdürmek. Düşman taarruzlarına tabi afetlere ve büyük yangınlara karşı halkın can ve mal kaybını önlemek, hayati ehemmiyete haiz her türlü resmi ve özel tesis ve teşekküllerin korunması ve faaliyetlerinin idamesi için acil tamir ve ıslahı, savunma gayretlerinin sivil halk tarafından azami düzeyde desteklenmesi ve cephe gerisi maneviyatının muhafazası maksadıyla alınacak her türlü silahsız koruyucu ve kurtarıcı tedbir ve faaliyetlerini yapmak.

17- Sivil Savunma ekiplerini teşkil ettirerek eğitimlerini yaptırmak.

18- Belediyenin top yekun savunma ve milli seferberlik ile ilgili görevlerini takip ile uygulanmasını sağlamak.

19- 28/12/1988 tarih ve 20033 numaralı “Sabotajlara Karşı Koruma Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde Koruyucu Güvenlik Özel Talimatını hazırlayarak uygulanmasını sağlamak.

20- 711 sayılı Nöbetçi Memurluğu Kurulması ve Olağanüstü Hal Tatbikatlarında Mesainin 24 Saat Devamını Sağlayan Kanun hükümlerine uygun nöbetçi amirliği, nöbet çizelgesi hazırlamak ve nöbetçi amirin hizmetlerini yürütmesini sağlamak.  

21- Belediye personelinden deprem, su baskınları, yangın vb. olaylarda müdahale amacıyla acil yardım ve kurtarma ekipleri oluşturmak, oluşturulan personelin eğitimlerini öğretmen ve yardımcı personel aracılığıyla yaptırmak görevli personele eğitim ücretlerinin ödenmesini sağlamak.

22- Bakanlar kurulunca 12.06.2002 tarihinde kabul edilen ve 26.07.2002 tarih ve 24827 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik” hükümleri çerçevesinde belediye ve bağlı birimlerinde gerekli yangın önleyici tedbirleri almak, malzemelerini temin etmek, yangına ilk müdahale için kat görevlileri tespit etmek, görev verilen personelin eğitimlerini yaptırmak, öğretmen görevlendirmek ve ücretlerini ödemek.

23- Belediye başkanının vereceği diğer iş ve işlevleri yerine getirmek ve vereceği emirleri uygulatmak.

c) Çalışma Şekli : Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 9: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

b) Görevleri:

1.Belediyenin İnsan gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi, iş gücü verimliliğinin arttırılması ile ilgili çalışmaları yapmak. Belediye personel politikasının “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara” uygun olarak  oluşmasını sağlamak.

2.Belediye memurlarının atama, görevde yükselme, sicil, disiplin,  özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri, İş Kanununa tabi işçilerin iş akdi, iş akdi feshi, Toplu İş Sözleşmesi,   sendikal ilişkiler,  özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri, Belediye Kanununun 49.maddesi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesine göre çalıştırılacak sözleşmeli personelin sözleşmelerini yapmak, yenilemek ve iptal etmek,  özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri yapmak,

3.Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için personel kaynaklarının en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak.

4.Belediye personelinin eğitim planını yapmak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamak.

5. Başkanlık Makamı tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yapmak.

c)Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 10: Mali Hizmetler Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

               a)Kuruluşu: Mali Hizmetler Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

              b)Görevleri:   

              1- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

             2-Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,

             3-Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri ve yönetim dönemi hesabını hazırlamak,

            4-Bütçe kesin hesabı ile yönetim dönemi hesabını Sayıştay Başkanlığına göndermek,

              5-Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak; sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,

             6-İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacakların takip ve tahsilât işlemlerini yürütmek,

            7-Belediye giderlerinin hak sahiplerine ödemesini yapmak,

            8-Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi işlemlerini yapmak,

            9-Tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini yapmak,

            10-İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,

            11-İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek,

            12-Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,

            13-Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,

            14-İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,    

  15-Muhasebe hizmetlerini yürütmek.

   16-Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarının düzenli olarak tutulması, takip ve kontrolünün sağlanması, kullanış şekillerinin tespit edilerek önerilerde bulunulması ve değerlendirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,

   17-Hizmet binaları, lojman, iş hanları, dükkan ve iş yeri gibi belediye mülkleri satın alınmasını sağlamak veya kiralamak,

   18-Belediyeye ait taşınmaz malların vergi ve sigorta işlerini yürütmek, taşınmaz malların satış, trampa, kira, ecri misil ve tahliyesine ilişkin işlemleri yürütmek,

   19–2886 sayılı yasa hükümlerine göre müstakil parsellerin satış işlemlerini hazırlamak.

             20-Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle mali hizmetler birimine veya muhasebe yetkilisine verilen diğer görevleri yapmak,

            c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 11: Sağlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

         a)Kuruluşu: Sağlık İşleri Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

        b) Görevleri:

1-Bölge halkı ve belediyemizde çalışan Tüm işçi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur personel ile bakmakla yükümlü oldukları yakınlarının muayenesini yapmak, tedavisini düzenlemek, gerektiğinde ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarına sevk etmek.

2-Poliklinik, Diş Polikliniği, Laboratuvar, Radyoloji Ünitesi, Psikolojik danışma vb. birimleriyle koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetleri sunmak.

3-Acil vakalarda ilk yardım yapmak ve gerekli görülenleri hastaneye sevk etmek.

4-Çocuk, kadın, yaşlı ve özürlü grupların sağlığını koruma ve gelişimini desteklemek.

5-Ölü muayenesini yapmak, defin ruhsatını vermek, şüpheli ve tanı konulamadığı durumlarda savcılığa sevkini sağlamak.

6-Resmi tatil günleri cenaze işlemlerinin yürütülmesi için personel arasında nöbet düzenleyerek işlemlerin aksamadan yürütülmesini sağlamak.

7-Sıhhi ve gayri sıhhi ikinci ve üçüncü sınıf müesseseleri denetlemek.

8-Genel hizmete açılacak yerlerin ve konutların sağlık koşullarına uygunluğunu kontrol etmek.

         9-Belediyemiz sınırları içerisinde özel okul, kreş, huzur evi, hastane, öğrenci yurdu, yemekhane ve turistik tesislerin sıhhi açıdan uygunluğunu denetlemek.

10-Yüzme havuzlarının sağlık koşullarına uygunluğunu sağlamak ve denetlemek gerektiğinde numune alarak analiz yaptırmak.

11-Halkın sağlığını ilgilendiren şikayetleri, yönetmelik hükümlerine göre yerinde denetlemek. 

12-Gıda maddeleri ile uğraşan ve halk sağlığı açısından önem taşıyan iş yerleri çalışanlarının, periyodik portör muayenelerinin yapılmasını ve akciğer grafiklerinin çekilmesini sağlamak.

13-Toplum sağlığını ilgilendiren konularda halk eğitimi planlamak, gerektiğinde dergi, broşür, afiş vb ile halkı bilgilendirme çalışmaları yapmak.

14-Toplum sağlığının geliştirilmesi adına kamu kurum ve kuruluşları, üniversite  ve diğer sivil toplum örgütleriyle işbirliği yapmak.

15-Sağlık İşleri Müdürlüğünde çalışan personelin, sürekli mesleki gelişimi kapsamında eğitim, kurs, kongre vb gibi faaliyetlere katılımını sağlamak.

16-Kuduz hastalığı başta olmak üzere zoonoz hastalıkların yayılmasını önlemek,  başıboş hayvanların üremelerini kontrol altına almak, kayıtlarını tutmak.

17-Başıboş hayvanları koruma, kontrol ve rehabilitasyonu için hayvan barınakları yapmak, yaptırmak ve işletilmesini sağlamak.

18-Isırma ve tırmalama vakalarında gerekli müşahede ve tecrit hizmetlerini yürütmek, Laboratuvara gönderilen hayvanların tetkik sonuçlarının takibini yaparak sonuçlarını ilgili yerlere bildirmek.

19-Sahipli evcil hayvanların muayene ve tedavilerini yapmak, koruyucu aşılama ve parazit er mücadele ilaçlarını planlamak ve uygulamak. Kuduz aşısı yapılan hayvanlara karne düzenleyerek ücret karşılığı bir numara vererek kayıt altına almak.

20-Elmadağ Belediye sınırları içinden köken alan her türlü hayvan ve hayvansal ürüne, başka bir bölgeye çıkarılırken, ilgilinin başvurusu üzerine menşe-i şahadetname evrakı düzenlemek.

21-Bölge dışından getirilen sağlıklı olduklarına ve aşılandıklarına dair belgesi olmayan hayvanların satışını engellemek.

22-Kasaplık hayvanların, hayvan borsası veya belediye denetimindeki hayvan pazarları dışında, süs hayvanlarının da ruhsatsız yerlerde satılmasına müsaade edilmemesini sağlamak.

23-Belediye mezbahaları ya da özel mezbahalar dışında kesilen damgasız etlere kaçak et işlemi yapmak ve satışının engellenmesini sağlamak.

24-Mamak Belediyesi ve mücavir alan sınırları içerisinde ilçe halkına hizmet veren hayvansal ve hayvansal orijinli gıdaların satıldığı ve toplu tüketime arz edildiği iş yerlerinin denetimini yapmak.

25-Kış döneminde sabit olmayan açık pazar yerlerindeki balıkçı esnafın sattığı balıkların kontrolünü yapmak.

26-Her türlü hayvan ve hayvansal ürün ticareti yapacak işletmelerin ruhsatlıyla ilgili uygunluk raporu hazırlamak ve ilgili birime bildirmek.

27-Yapılacak olan Özel, rutin ve acil denetimlerde, denetim heyetine katılmak.

28-Kanun gereği üyesi olduğu İl Hayvanları Koruma Kurulu toplantılarına katılmak ve alınan kararların bölgemizde uygulanmasını sağlamak.

29-İlçe Kurban Komisyon Toplantılarına katılarak hayvan kesim yerleri ve satış yerlerinin tespiti ve burada alınacak önlemlerle ilgili çalışmaları yürütmek.

c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 12: Bilgi işlem Müdürlüğü’nün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

         a)Kuruluşu: Bilgi işlem Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

        b) Görevleri:

            1. Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.

2. İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

3. İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.

4. İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.

5. Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.

     6. İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının pekiştirilmiş edilmesi çalışmalarını yürütmek.

     7. Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.

8. İdarenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek.

9. Stratejik planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek.

10. İdarenin vizyon, misyon ve kalite politikasının belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.

11 İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek.

12. Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak.

13. Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.

14. İdarenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek.

15. İdarenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek.

16. İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.

17. İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek.

18. İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.

19. İdarenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.

20. Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek.

21. Yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek.

22. İstatistik kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.

            23. Elmadağ Belediye Başkanlığı bünyesinde çağın gerektirdiği her türlü teknolojik ve bilimsel gelişmeyi takip ederek yenilikleri kurumda uygulamak suretiyle kurum çalışanlarının ve vatandaşlarımızın Belediye hizmetlerinden yerinde, zamanında, yeteri kadar, en az maliyetle ve çağdaş koşullarda yararlanmasını sağlayan yapısal çalışmaları yürütmek.

24. Kurumun ulusal ve uluslararası standartta mal ve hizmet üretebilmesi için gerekli tüm ulusal ve uluslar arası teknolojik ve bilimsel gelişmeleri araştırmak, kurumda uygulanmasını sağlayıcı her türlü çalışmayı yapmak, yaptırmak veya katkıda bulunmak.

            25. Kurumun çağın gerektirdiği hizmet ve kalite standardına ulaştırılması ve daha ileri seviyede hizmetin sağlanabilmesi amacıyla stratejik hedeflerinin oluşturulması, geliştirilmesi ve uygulanmasının takip edilmesi çalışmalarını yürütmek.

            26. Kaliteli hizmetin en uygun koşullarda ve en uygun maliyetlerle üretilmesi, geliştirilmesi konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.

  27. Kurum birimlerinin hizmet prosedürlerinin oluşturulmasına katkıda bulunmak, prosedürlerin uygulanmasını takip etmek ve prosedürlerin geliştirilmesi konusunda önerilerde bulunmak.

  28. Vatandaşlarımızın kurumumuzdan talep ve beklentilerini tespit etmeye yönelik her türlü araştırma ve anket çalışmalarını yapmak veya yaptırmak.

  29. Kurum çalışanlarının; kurumdan beklentilerini, çalışma koşullarının iyileştirilmesi, çalışanların gelişimi ve yönetime katılımının temini amacıyla gerekli her türlü çalışmayı yapmak veya yaptırmak. 

30. Kurumun hizmetlerini en uygun şekilde vatandaşa sunabilmesi için gerekli sistemin kurulmasına katkıda bulunmak, öneriler sunmak ve sistemin verimliliğinin artarak devam etmesini sağlamak amacıyla sistemi sürekli gözden geçirerek düzenleyici, iyileştirici ve geliştirici çalışmalar yapmak.

31. Kalite Yönetim sisteminin kurulması ve yürütülmesinin koordine edilmesi için gerekli her türlü çalışmayı yapmak.  

32.Yurt içi ve yurtdışı yerel yönetimler ile kurum ve kuruluşlardaki uygulamalarını yerinde takip etmek, “Kıyaslamasını” (benchmark) yapmak ve kurumda uygulanmasına karar verilen uygulamaların altyapısını kurmak üzere gerekli her türlü çalışmayı yapmak.

33. E-devlet ve E-belediye alt yapılarının kurulması için; gerekli GIS, CIS, harita ve arşivlerin sayısallaştırılması, bölge araştırmalarının yapılması ve bölgenin vektör el-sayısal kayıtlarının tutulması, yazılım ve analizlerinin çıkartılması ve hazırlanması konularında gerekli her türlü çalışmayı yapmak veya yaptırmak,

34. Belediyemizin, iletişim ve bilişim teknolojisinin gerektirdiği tüm hizmetleri yapmak, malzeme araç, gereç, yazılım ve donanımların teminini yapmak veya yaptırmak.

35. İletişim ve Bilişim teknolojilerinin gerektirdiği tüm araç gereç,  yazılım ve donanımın tamiri ve bakımını yapmak, yaptırmak, katkıda bulunmak veya desteklemek.

          36. Tüm işlemlerin ve bilgilerin dijital ortama aktarılması ve geliştirilmesinin sağlanması konusunda çalışmalar yapmak, yaptırmak, katkıda bulunmak.

37. Kent bilgi sistemi ve akıllı kent otomasyonunun kurulması çalışmalarını yapmak, yaptırmak veya katkıda bulunmak.

c)Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 13: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

b) Görevleri: 

        1.Yetişkin/çocuk;  halk eğitimi, okul dışı eğitim, radyo, televizyon ile ilgili eğitimleri düzenlemek, kreşler açmak, olgunlaşma kursları düzenlemek, yeni tutum, davranış ve usullere uyumda yardımcı olmak, halkın gazete, radyo, televizyon vb. kitle haberleşme araçlarından faydalanılarak eğitilmelerini sağlamak ve sosyal faaliyetlerden halkı haberdar etmek.

        2.Spor tesisleri kurmak, organize spor faaliyetleri düzenlemek, öğrenci ve gençlere yönelik spor yarışmaları düzenlemek, ilçe sınırları içerisinde sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlayıcı, halkı spora özendirici çalışmalar yapmak, belediye personeli ve halkın spor faaliyetleri ile ilgili her türlü çalışmalarını koordine etmek, gerekli durumlarda profesyonel destek sağlamak.

        3.Turizm rehberlik büroları açmak, İlçenin tarihi ve turistik yerleri tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak.

        4.Evlendirmeye dair müracaatları kabul ederek, ilgili mevzuatta evlendirme ile ilgili hizmetleri yürütmek ve bu işlemleri söz konusu mevzuat hükümleri çerçevesinde sonuçlandırmak.

         5.Farklı sosyal kesimlerden gelen ve bölgeye yerleşen halka ortak bir hemşehrilik anlayışı kazandırmak, kent yaşamlarına uyumlarını sağlamak.

        6.Başkanlık Makamı tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yapar veya yaptırır.

c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

  İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 14: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a)Kuruluşu: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur,

b) Görevleri:

        1Başkanlık Makamının emri ve onayı üzerine, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 3194 sayılı imar Kanununun, 775 sayılı Gecekondu Kanununun, 5393 sayılı Belediye Kanununun, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun, 2981–3290-3366 sayılı kanunların ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda belediye sınırları içerisinde her türlü plan ve projeleri üretmek bunların uygulama planlarını hazırlamak dağıtım cetvellerini düzenlemek ve arazi üzerinde düzenlemeler yapmak.

         2. Planlanan alanlarda plan amacına uygun yapılaşmayı sağlamak denetlemek, planlı bölgelerde yapılacak binaların mimari, statik ve tesisat projelerini inceleyerek onaylanmasını ve projelerde değişiklikleri incelemek ve onamak.

         3.Yapılacak inşaatlarda yapı iznini (ruhsat) vermek, ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılan binaların kullanma iznini vermek, kat mülkiyetine geçişle binalara ait kesimlerini incelemek ve onamak, Yapı Kontrol Şefliği vasıtası ile binaların ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılmasını denetlemek. Ruhsatsız ve ruhsatına aykırı yapıların tespitini yaparak, gerekli yasal işlemleri yürütmek.

         4. 2981–3290–3366 Sayılı İmar Affı Yasaları uyarınca gecekondu bölgelerinde ve gecekondu tehdidi altında kalan bölgelerde ıslah İmar Planları yaparak, bunları Belediye Meclisi’ne havalesini sağlamak.

         5.  Her türlü imar planı ( Koruma Geliştirme, Kentsel Dönüşüm, Kentsel Yenileme vb.), plan değişiklikleri, avam mimari proje, analiz çalışmaları işlerinin yapılması, kontrolü ve denetimini sağlamak.

         6.  Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

c)Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 15: Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: Fen İşleri Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

b) Görevleri;

1. Kendi hizmet alanı içine giren işlerin yıllık yatırım, plan ve programlarını yapmak, bütçe tasarılarını hazırlamak, Belediye Başkanı'nın onayına sunmak, yapılmasına müsaade edilenleri kendi teşkilatı ile yürütmek, yürüttürmek.

2. Elmadağ Belediyesinin yetki alanındaki yolları yapmak, bakım ve onarımlarını sağlamak.

          3.Başkanlıkça onanmış çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzeme, araç, binek aracı, iş makineleri ile yedek parça ve diğer ihtiyaçların teminine ilişkin şartnameleri hazırlamak ve hazırlatmak.

         4.Elmadağ Belediyesinin yetki alanındaki yeni yolları açmak, bordürlerin döşenmesini, tretuvar dolgularının yapılmasını sağlamak, kırma taş ve stabilize serilmesi, sıkıştırılması, stabilize yolların bakım ve onarımlarını yapmak, yaptırmak.

         5.Fen işleri Müdürlüğü programına alınan her türlü inşaata ait etütleri hazırlamak.

6.Gecekondu yapımını engellemek üzere gerekli önlemleri almak, kaçak yapılara ait tutanakları Encümene sevk etmek, tehlike arz eden gecekondulara ait gerekli araştırma ve incelemeleri yaparak söz konusu yapılara tamirat tadilat izni vermek ve kontrolünü yapmak gecekondu yıkım çalışmalarını yürütmek.

7. Başkan tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yapmak.

        8. Belediyeye ait tüm araç gereç ve iş makinelerinin tamir, bakım, onarım, boya ve kaporta işlerini yaparak sevkini sağlamak, bu amaçla ihtiyaç duyulan yedek parçaları temin etmek/edilmesini sağlamak ve ihtiyaç duyulan madde ve malzemeleri temin etmek.                                                                               

        9. Belediyeye ait tüm araç ve iş makinelerinin akaryakıt, madeni yağ ve antifriz ihtiyacını karşılamak üzere gerekli iş ve işlemleri yapmak, ikmallerini yapmak, bunlarla ilgili giriş-çıkış kayıtlarını tutarak kartlara işlemek ve takibini yapmak.

        10. Belediyeye alınacak araç, gereç, iş makinası, yedek parça, akaryakıt, madeni yağ ve bu işi yapacak işçilerin taleplerini yapmak ve bunlarla ilgili teknik şartnameleri hazırlayarak ilgili mercilere göndermek, sonuçlandırmak.

        11. Belediyenin döşeme ile ilgili iş ve işlemlerini, belediyenin ve imkanlar dahilinde bölge kamu kurumlarının (Okul, Ana Sağlık Merkezi,  Park, Pazar Yeri, Köprü, Merdiven, Korkuluk Demiri ve benzeri) tüm kaynak iş ve işlemlerini yapmak.

        12. Belediyeye ait araç ve iş makinelerinin hasar-arıza tespitlerini yaparak, sonuçlandırmak.

         13- Müdürlüğe bağlı iş yerlerinde İş Sağlığı ve İş Güvenliği bakımından yasal düzenlemeleri ve işlemleri yapmak, yaptırmak.
          14- Büyükşehir Belediyesi bünyesinde oluşturulan AYKOME (Altyapı Koordinasyon Merkezi ) ve UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) gibi oluşumlarda Başkanlıkça verilen görevler doğrultusunda temsil etmek.
          15- Çalışma alanı içerisindeki konularda mevzuatla yüklenen görevlerle ilgili, Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

c) Çalışma Şekli: Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 16: Temizlik İşleri Müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a) Kuruluşu: Temizlik İşleri Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur. 

b) Görevleri:

        1.Çevrenin korunması ve çevre kirliliğinin önlenme­si, çevrenin iyileştirilmesi için prensipleri tespit etmek, programlar hazırlamak, bunların uygulama esaslarını tespit etmek, uygulanmasını sağlayacak gerekli tedbirleri almak,

         2.Belediye hudutları içindeki yerleşim alanında üretilen günlük çöp ve atıkları toplayarak, çöp biriktirme mahalline taşımak, belediye hudutları içersinde bulunan binalar ile imarlı arsa sahiplerinin yeteri kadar ve kentin genel görünümünü bozmayacak şekilde çöp bidonu koymalarını sağlamak, kentin cadde ve sokaklarını süpürmek sureti ile devamlı olarak temiz bulundurmak,

         3.Fosseptik çukurlarının temizliğini yapmak.

        4.Belediye sınırları içinde kalan ve gerekli görülen yerlere su tankerleri ile su taşımak.

          5. Belediye sınırları içerisinde kalan bölgede ilaçlama yapmak, haşere ile mücadele etmek.

           6. Belediye sınırları içinde kalan bölgede çevreye muhalif olan vatandaşlara cezai işlem yapmak.

                     PARK VE BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜ

MADDE 17: Park ve Bahçeler müdürlüğünün kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir.

a)                      Kuruluşu: Park ve Bahçeler Müdürlüğü, müdürlük bünyesindeki alt birimlerden oluşur.

 

 

 

b) Görevleri;

1. Kendi hizmet alanı içine giren işlerin yıllık yatırım, plan ve programlarını yapmak, bütçe tasarılarını hazırlamak, Belediye Başkanı'nın onayına sunmak, yapılmasına müsaade edilenleri kendi teşkilatı ile yürütmek, yürüttürmek

2. Elmadağ Belediyesinin yetki alanındaki parkları yapmak, bakım ve onarımlarını sağlamak

3. Kişi başına düşen aktif ve pasif rekreasyon alan miktarını sağlıklı ve uygar bir kent görünümü için, standartlar seviyesine ulaştırmak için park ve bahçe, çocuk bahçesi, spor sahaları, yaya bölgeleri ve yeşil alan tesis edilecek yerleri tespit etmek, ilişki kurmak, mülkiyeti belediyeye ve hazineye ait alanların etüt, proje ve uygulamalarını yapmak veya yaptırmak.

4. Yapılan alanların bakım, onarım, koruma ve işletmesini sağlamak.

5. Kuruluş için gerekli olan bitkisel materyali temin için fidanlıklar, seralar kurmak/kurdurmak. Park bahçe, çocuk oyun alanı, spor alanı tanzimlerinde kullanılan oyun grupları, oturma grupları, spor aletleri ve diğer kent mobilyalarının atölyede üretimini sağlamak veya ihtiyaç halinde satın alma yolu ile temin etmek.

6. Yaya bölgelerinin tanzimini yapmak. Yeni parklara isim veya numara verilmesini sağlamak.

7. Yol ağaçlandırması yapmak ve bakımını temin etmek.

8. Başkan tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yapmak.

 

c) Çalışma Şekli : Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Başkan onayı ile alt birimler kurulur. Alt birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.

 

3. BÖLÜM

SON HÜKÜMLER

(DENETİM, ÇALIŞMA ESASLARI VE YÜRÜRLÜK)

 

  DENETİM

MADDE 18 : Denetim, İlgili kanun, tüzük yönetmelik ve  Sayıştay kararlarına uygun olarak yapılır.

 

ÇALIŞMA ESASLARI:

MADDE 19 : Müdürlükler, müdürlükleri ilgilendiren konularda, başkanlık, ve varsa bağlı bulunduğu başkan yardımcılığı, ile işbirliği ve koordineli bir şekilde çalışır. Ayrıca yürütmekte olduğu fonksiyon ile ilgili olarak kendine bağlı birim amirleri ile toplantılar yapar, bilgilendirme ve istişarelerde bulunur. Birimlerin etkin bir şekilde hizmet görmesi için koordineli ve işbirliği içinde çalışır. Belediye çalışanları görevlerine ilişkin olarak süresi üç ayı geçmemek üzere yurt içinde ve yurt dışında gerek belediyeler ve gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşlarında Başkan onayı ile araştırma ve incelemelerde bulunmak üzere görevlendirilebilirler, bu çalışmaları bağlı bulundukları birim ile koordineli olarak yaparlar.

MADDE 20 :  Bu yönetmelikte sayılan görev ve yetkilerin kullanılması ile ilgili hususlar ile yönetmelikte belirtilmeyen görevler, Belediye Başkanının onayı ile yürürlüğe konulacak yönergelerle tespit edilir.

 

       YÜRÜRLÜK:

MADDE 21: Bu yönetmeliğin bütçeye ilişkin hükümleri Belediye Meclisince kabulünü müteakip, yürürlüğe girer.

MADDE 22: Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle daha önce yürürlükte bulunan yönetmelik ve talimatnameler yürürlükten kalkar.

MADDE  23:  Bu yönetmeliği Elmadağ Belediye Başkanı yürütür.

GEÇİCİ MADDE 1: Madde 21’de belirtilen yönergeler, bu yönetmeliğin yürürlük tarihinden sonra altı ay içinde çıkarılır.